بسته بندی کالا

بسته بندی کالا
بسته بندی کالا

بسته بندی کالا

بسته بندی کالا در واقع علم و هنر آماده سازی محصولات برای ارائه به بازار و مصرف راحت تر آن است

بسته بندی هم باید بتواند از محصول محافظت کند و هم حمل و نقل آن را آسان سازد و هم شیک و زیبا باشد.

ویژگی ‌های بسته بندی مناسب

ویژگی های  بسته بندی مناسب کالا امروزه به عنوان یکی از مهمترین

ابزارهای بازار یابی محسوب میشود و شرکت های مختلف برای رقابت در

بازار های داخلی و خارجی از بسته بندی های متناسب با محصول خود استفاده کنند

بسته بندی مناسب باید از مقاومت و استحکام لازم در مقابل ضربه و حمل و نقل برخوردار باشد

واز آسیب رسیدن به محصول جلوگیری کند همچنین جذاب و چشم نواز نیز باشد

بسته بندی محصول بسیار مهم است ولی هرگز نباید هزینه ی آن آنقدر بالا باشد که در بازار نتواند

با محصولات دیگر رقابت کند همچنین بسته بندی باید با استانداردهای کشور و جهان منطبق باشد

مواد مصرفی در بسته بندی

مواد مصرفی در بسته بندی باید از لحاظ سلامت و بهداشت به گونه ای انتخاب شوند

‘که به سلامت مصرف کننده لطمه نزند  به ویژه در بسته بندی مواد غذایی که مستقیم با

سلامت جامعه در ارتباط است این نکته بسیار اهمیت دارد

قابل بازیافت بودن مواد استفاده شده در بسته بندی و لطمه نزدن به طبیعت یکی از

نکات مهم بسته بندی مناسب است واینکه بسته بندی تولید زباله نکند و به طبیعت آسیب نرساند

بسته بندی باید در مقابل شرایط آب و هوایی متفاوت بتواند ویژگی های خود را حفظ کند وآسیب نبیند

چاپ روی بسته بندی

چاپ روی بسته بندی محصولات مختلف باید از لحاظ چاپ و رنگ و نقش دارای کیفیت بالایی باشد

استفاده از رنگ های جذاب و متنوع و چشم نواز که چشم انسان را به خود خیره میکند خود به خود مشتری

را بیشتر جذب میکند  رنگ ها یکی از مهمترین فاکتور های چاپ در بسته بندی است همچنین بر روی بسته بندی

باید تاریخ تولید، انقضا ،نحوه ی مصرف ،مواد تشکیل دهنده ،آنالیز محصول ،قیمت ،اندازه و حجم محصول چاپ دقیق شود

به طوری که کاملا خوانا و دقیق باشد

اهمیت بسته بندی

بسیاری از محصولات مهم و استراتژیک در کشور ما تولید می شود که

با صادرات آن ها می توانیم تجارت جهانی داشته باشیم. اما با وجود محصولات

فراوان به ویژه محصولات کشاورزی متنوع مثل زعفران، خرما، چای و… به دلیل ضعف

در بسته بندی نمی توانیم از این مهم استفاده کنیم و به رونق اقتصاد کشور کمک  کنیم

در حالی که بسیاری از کشور ها بدون داشتن محصولات متنوع با خرید فله ی محصولات و فقط

با بسته بندی های شیک و چشم نواز بازار های جهانی را تصاحب کرده اند و از ثروت کشور ما به نفع

خود سود می برند. امروزه اهمیت بسته بندی به حدی است که حتی محصولات با کیفیت پایین تر ولی

با بسته بندی های جذاب تر بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می گیرد تا یک محصول با کیفیت ولی با بسته بندی نامناسب.

بنابراین بسته بندی نقش اساسی در فروش کالا دارد. در دست گیری بازار های جهانی و همچنین

بازارهای داخلی و کم کردن واردات منوت به این است که ما از صنعت مدرن بسته بندی استفاده کنیم و خود را

به سطح بالای جهانی برسانیم تا کشور های دیگر از ما سوءاستفاده نکنند و کالاهای با ارزش کشورمان را با نام خود

و با بسته بندی جذاب وارد بازار نکنند.

بسته بندی و حمل و نقل

بسته بندی و حمل و نقل اهمیت فراوانی  در بازار رقابت کالاهای مختلف  دارد

علاوه بر هزینه ی مناسب تولید و بسته بندی باید هزینه حمل و نقل نیز در نظر گرفته شود.

  در بسته بندی ها مواد اولیه مصرفی باید با هزینه کمتری تولید شوند و در عین حال سبک باشند.

در حمل و نقل سبک و مقاوم بودن بسته ها مورد توجه قرار می گیرد. هرچه بسته بندی سبک تر باشد

و شکل هندسی آن به گونه ای باشد که تعداد بیشتر و به بهترین شکل در کنار هم فیکس باشد هزینه جابه جایی

و ترانزیت آن کاهش می یابد. شکل هندسی باید به گونه ای باشد که در تعداد بالا و گروهی بتوان بسته ها را کنار یکدیگر مرتب نمود.

درباره ی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *